THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Řeknu vám, že GRIDLINK to mají už od své první nahrávky rozehráno na silný kultovní status. Tři roky staré album „Amber Gray“ je slušnou ukázkou z hlediska stopáže minimalistického přístupu ke grindcore a svým způsobem i nezpochybnitelným návratem k jeho úplným kořenům.
Proč však o GRIDLINK hovořit jako u kultovní brusce? Tak předně je v tom výroku i kus nadsázky, ale přesto se dá říci, že skupina, jejíž hlavní tvůrčí mozek žije v Japonsku a zbytek pak ve Spojených státech si už jen díky faktu, že se má stále čile k světu, zaslouží respekt. V dnešní době jednoduché komunikace napříč celým světem se sice nejedná o nic ojedinělého, ale jsem prostě toho (možná trochu konzervativního) názoru, že fungování hudebního tělesa napříč kontinenty stále stojí nemalé úsilí.
Na druhou stranu by stopáž obou dosavadních nahrávek GRIDLINK mohla svádět k domněnkám, že si skupina tento svůj interkontinentální handicap co nejvíce kompenzuje. Ona to zároveň je i není pravda. Neurvalá prvotina „Amber Gray“, stejně tak zvukově i technicky vypilovanější novinka „Orphan“ nabízí jen o něco málo přes deset minut hudby, ale v obou případech se dá prohlásit, že v rámci možností i hudby značně energické a pestré.
V řadách kapely působí jména spjata s kapelami jako DISCORDANCE AXIS, PHOBIA anebo BURNT BY THE SUN, což sice samo o sobě ještě další kvalitu nezaručuje, ale určitý stupeň solidního řemesla už ano. „Orphan“ však nabízí více, než jen to. V úvodu zmiňovaný návrat ke kořenům žánru probíhá hlavně v úrovni energie a vzteku, kteréžto jsou koncentrovány do těžišť jednotlivých krátkých skladeb. Ty ve většině případů jen sotva překročí hrací čas vymezený jednou minutou, ale i tak stihnou nabídnout pestré představení spočívající v kreativní kytarové hře a drtících, dopředu vytažených bicích.
Když si posluchač nechá album prohnat hlavou poprvé, tak mu v ní zřejmě příliš mnoho poznatků nezůstane. Když se však s každou další exkurzí do této bláznivé expozice začne soustředit na její větší i tintěrnější detaily, tak určitě ocení záplavu zdařilých riffů, nezřídka si pohrávajících i s větším melodickým cítěním, než by se u podobné produkce dalo očekávat. S každým dalším odklepáním, startujícím jednotlivé skladby se dostavuje pocit velmi dobře odvedené práce, která nespoléhá pouze na prvotní spokojenost po zběsilém extrému bažícího ucha, ale uspokojí i náročnějšího konzumenta, hájícího názor, že grindcore není jen bordel a zmatek.
Sice krátká, ale zato hodně rychlá adrenalinová jízda.
7,5 / 10
1. Dar al-Harb
2. Orphan
3. Deliverables
4. Scopedog
5. Red Eye
6. Cargo 200
7. Thorn Farmer
8. Embers, Blood and Treasure
9. I Accept Your Last Wish
10. Hearts
11. Flatworlder
12. The Last Red Shoulder
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.